Karın germe (abdominoplasti) karın bölgesinde, hamilelik sonrası, kilo verme, yaşlanma gibi faktörlere bağlı olarak ortaya çıkan deri ve kas gevşekliğini gidermeye yönelik estetik, cerrahi bir işlemdir.
Çoğul gebeliklerde karın duvarında daha fazla gevşeme beklenir. Tüm nedenler bir yana genetik yatkınlık deformasyonun oranını belirler.

Karın germe ameliyatları son yıllarda liposuction ile kombine edilmeye başlanmıştır. Tek başına cilt cilt altı yağ dokusunun çıkarılması bel bölgesinde yeterli girinti ya da kavis oluşturamayabilir. Özellikle yan bölgelere ilave liposuction yapılması hem kesi sonlarında potluk oluşumunu azaltır hem de estetik görünümü optimize eder.

Ameliyat öncesinde cilt esnekliği (yaş ilerledikçe esneklik azalır), karın kaslarının gevşekliği ve diastazis (birbirinden ayrılma) derecesi, stria (çoğunlukla hamilelik sırasında oluşan dikine deri çatlakları) varlığı, derialtı yağ dokusu miktarı ve lokalizasyonları değerlendirilir. Yine hastanın sigara ve aspirin kullanımı ameliyat planını direkt etkileyen faktörlerdir. Sigara içenlerde en az bir ay önce bıraktırılması, bu yapılamıyorsa ameliyat yapılmaması benim de dahil olduğum bir çok cerrah tarafından tercih edilmektedir. İleri yaş ameliyat riskini arttırabilmektedir. Pıhtılaşma veya kanama problemleri olan hastalarda ileri tetkikler yapılmalıdır. Aşırı kilo verme sonrası yapılacak karın germeye uyluk germe ya da popo estetiği gibi ilave işlemler de eklenebilir.

Ameliyat yaklaşık 3 saat sürer. Liposuction yapılması veya ilave işlemler bu süreyi uzatır. İnsizyon büyüklüğüne bağlı olarak karın germeyi başlıca üç kategoriye ayırabiliriz:

• mini karın germe (mini abdominoplasti) : göbek deliğinin yeri değiştirilmeden sadece alt kısımdan cilt çıkarılmasını içerir. Hafif derecede cilt, cilt altı fazlalığında uygulanır. İlave kas sıkılaştırma yapılabilir.
  • tam karın germe (full abdominoplasti) : sıklıkla uygulanan yöntemdir. Orta derecede cilt, cilt altı ve kas gevşekliğinde tercih edilir. Yeniden göbek deliği oluşturmak gerekir. Kas ayrılmasına müdahale edilir ve diastazis  onarılır.
  • sirkumferensiyal karın germe (belt abdominoplasti) : ileri derecede sarkık ve gevşek  karın duvarı onarımında tercih edilir. Ameliyat sonrası oluşan iz bel bölgesini çepeçevre döner. İleri düzeyde sarkıklığı olan karınlarda kesi sonlarında potluk oluşması hastayı ileri derecede rahatsız eder ve elde edilecek sonuç estetik açıdan tatmin edici olmaz. Bu nedenle çepeçevre iz, potluk ve yetersiz estetik görüntüye tercih edilir. Daha ziyade bariatrik cerrahi sonrası tercih edilir.
  • pannikülektomi : sadece karın bölgesinde sarkıklık oluşturan cilt cilt altı  dokusu ampute edilir. Estetik görünüm ikinci derecede önemlidir. Amaç hastanın daha rahat hareket edebilmesi için yükünün azaltılmasıdır. Uzun ameliyat süresine dayanamayacak ileri sarkıklık durumunda, beklentileri düşük tutarak uygulanır.

Dren çoğunlukla konur ve 30 cc altına düşünce (3 ile 5 günde) çekilir. Sıklıkla cilt altı dikiş atılır. Göbek deliği ve güvenlik dikişleri 7. gün alınır. Yaklaşık 1 ay boyunca kullanılacak korse ameliyat sonu hemen takılır. Bu hem gerginlik ağrısını azaltır hem de cilt altı yapışmayı  hızlandırır. Yatarken dizleri kıvırıp altına birkaç yastık koymak gerginlik ağrısını azaltır.

Ameliyat sonrası nadir de olsa seroma (cilt altı sıvı birikimi), hematom (cilt altı kanama), enfeksiyon,  kesi sonlarında potluklar, asimetri, yara ayrılması yarada kabarma (hipertrofik skar), yağ nekrozu gibi komplikasyonlar görülebilir.

Karın germe ameliyatı sonrasında oluşacak iz iç çamaşırının altında kalır. Tekrar kilo alınmaz ise ameliyat başarısı uzun dönemli olacaktır.

Bir Yorum Yazın